2 oktober 2011

Höstmys

Länge sen sist igen, men nu har jag hunnit säga hejdå till sommaren och hej till den härliga hösten. Min snälla Pappa har börjat bygga vårt nya badrum i stugan och snart kommer bilder från bygget! Har hunnit med en hel del höst mys de senaste helgerna och här kommer ett litet bild collage!
Kram/Helena
Höstmys i stugan med nyskördade äppen och vår lilla valp Molly på sin fäll framför öppna spisen

Erik har  gjort klart våra garderober, visst blev det fint? Han är så duktig.
Den fina ljusstaken fick jag från Mamma och den invigdes i helgen.
En härlig dag på Ulriksdals trädgård med en kär vän som numera bor i NYC

Mina nybakade kanel och äppelmuffins med toscatopping, toppen med en kopp te i höstmörkret!


Köpt underbar hortensior på Hötorget.
Sitter i mitt favvokrus från Ulriksdal!

10 kommentarer:

  1. Hej raing!!!

    Vad fint du gjort

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Hej själv raring! Tack själv för en mysig dag på Ulriksdals! Ser fram emot december då du och jag ska julmysa!
    Puss och kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken liten söt hund som sitter framför brasan!!! Garderoberna är jätte-fina, bra jobbat Eruik! BS

    SvaraRadera
  4. Ja, och snart får du vara hundvakt! Hon älskar ju att vara med dig! Kram/Helena

    SvaraRadera
  5. Hej!
    tack för hälsning hos mig! Kul att hitta till en ny blogg! Ert paradis på landet ser alldeles underbart ut. Vilken brygga att äta frukost på!
    Ulriksdals slottsträdgård är en favorit för mig. Kan sakna det då det numera är sådär en 65 mil dit!!
    Hälsar Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!
    Kul att du hittade hit! Ja, tur man har sin lilla stuga så man kan vila upp sig en bit bort från allt storstadsstress.

    Ulriksdal i all ära, men ditt växthus slår det mesta!Vilken fin vovve ni har, matchade fint till växthuset ;)

    Kram/Helena Ikigai Inredning

    SvaraRadera
  7. Hej Helena!

    Tack för dina rara ord på min blogg! Vad glad jag blir! :)

    Ja, Lotta är allt en pärla hon! :)

    Det är väl så att en del bara bloggar under en kortare period av sitt liv. Livet förändras, behovet och intresset av att blogga förändras. Själv trodde jag aldrig att jag fortfarande efter 1 år ch 8 månader skulle blogga. Men jag fortsätter så länge jag tycker det är roligt. Antagligen lär jag väl sluta på samma impulsiva sätt som jag en gång började. ;)

    Tack vare din fina kommentar hittade jag hit här till dig och din härliga blogg. :) Vad spännande det låter med att renovera möbler och att få ut sin kreativitet på det viset. :) Och vilka fina höstbilder du bjuder på. Riktig höstfeeling! :)

    Ha en riktigt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hej Lotta!

    Kul att du hittade hit! Tack för alla fina ord i din kommentar. Jag hoppas att du kommer att fortsätta med din blogg lång tid framöver. Jag är en stor fan av dina härliga blombilder, du får INTE sluta med dom på din blogg!

    Kram till dig från Helena

    SvaraRadera
  9. Linda Sister Talk A Lot16 oktober 2011 kl. 07:12

    Hej Vännen!

    Vilka härliga bilder från sommarstugan. Ser fram emot en härlig höst och vinter med dig och Molly med många prommisar ner till havet och i skogen. Du gärna baka lite muffins till oss snart! De ser förföriskt goda ut!

    Gillar verkligen att bo granne med dig! Tänk att det kunde bli så!

    Tack för en mysig dag på Ulriksdals igår och ha en mysig söndag!
    Pussar och Kramar från
    LInda

    SvaraRadera
  10. Nu var det länge sedan jag tittade in här. Himla mysigt ni har fått det i stugan och vad underbart med en liten hundvalp! //Linda

    SvaraRadera