3 maj 2011

Blommor och bin...

..nja inte riktigt. Här kommer i alla fall lite bilder på verandan jag fixade till i påskas .  
Jag tycker att blommor skänker lycka! Och för mig är det ren lycka att få lägga mig på alla fyra i en skogsbacke, jaja, inga konstiga fantasier nu, och lukta på blommorna när man kommer ner till stugan på fredagskvällen. 


Här kommer min topp-5 lista över mina favoritblommor: 
1) Liljekonvalj
2) Gullviva
3) Syrén
4) Blå & vitsippa
5) Pärlhyacint


Hur ser din topp-5 lista ut? Kommentera gärna :) 


Min egen blåsippsbacke


Och så några som fick bo inne i mitt fönster...
Fixat lite på hyllan på altanen, hittade fina bokstäver på Mio för 12 kronor styck!
Vitsippor i loppisfynd
Nya kuddar från H& M Home
Penséer vid entréen. Kruka och ljuslykta köpta på Ulriksdals Trädgård

Min Mammas alster, hon såg Ernst och kom och tänka på min gamla målarstege som inte längre är fullt pålitlig. Så Voilá, nu är det en blomstega utanför gäststugan
Ny myrten till vardagsrummet, krukan köpt på Ulriksdals  ( surprise :) 

Ha en skön kväll! Kram/Helena

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort här på bloggen med sommarkänsla, äppelblom och rosa! Dina bilder är så inspirerande och jag håller nästan helt med dig om din lista. För mig kommer gullvivorna före liljekonvaljer, det är Rebeccas majblomma! Jag kunde plocka hur många som helst på tomten i Sjöberg...

    Söta fina Helena!

    Puss
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hello flowerlover!
    Tack för allt beröm. Kul att våra listor är sä lika.
    En av de absolut finaste blombuketterna jag fått i mitt liv har jag fått av dig, den med pioner, äppelblom o syren från din trädgård.

    Det kallar jag lycka! Njut av Nepalresan nu!
    Puss o kram

    SvaraRadera