28 maj 2011

Blommornas Rolls Royce

Liljisar i min nya vas!
Hej!
Nu har liljekonvaljerna slagit ut även i skärgården. Igår kväll när vi kom ner till stugan så gick jag och min kära kusin och guddotter och plockade ett härligt fång med liljekonvaljer. Min absoluta favoritblomma alla kategorier. 


Idag kommer Mamma och ska putsa våra fönster, lyxigt att få hjälp. Erik och Pappa fortsätter med takläggningen. Det går framåt! Och om belöning för allt jobb som vi gör så blir det bastu och en öl till kvällen skulle jag tro! 


Snart är det långledigt onsdag t o m måndag, som jag längtar. Enligt tidningarna ska dessutom vädret bjuda på sommartemperaturer och det låter toppen eftersom jag ska ha födelsedagsfest nästa lördag. 


Ha en skön helg! 


Kram/Helena 

2 kommentarer:

  1. Jag vet att liljekonvaljer är din favoritblomma och kunde jag, skulle jag stå utanför din dörr nu med ett stort, stort fång för idag är det din födelsedag finaste, bästa Helena!

    Varma, stora födelsedagskramar från mig. Önskar dig en härlig dag. Snart är du ledig, får vara i stugan som du älskar.

    Puss och kram!!

    L

    SvaraRadera
  2. Sötaste Lottis!Blir så glad av ditt inlägg. Stort, stort tack! Hade gärna haft dig här hos mig och fått fira tillsammans!

    Miss u!

    Puss och kram! //Helena

    SvaraRadera