8 maj 2011

En skön helg

Trotsade hosta, snuva och pollenallergi och åkte ner till stugan i helgen. Erik hjälpte Pappa att resa takstommarna på utbyggnaden och nästa steg blir att lägga tak och sedan panel på. 
Det blir jättefint och känns så häftigt att få se huset ta form! 








Jag gjorde inte många knop, planterade några pelargoner och stod för matlagning och kaffekokning. Här kommer receptet på en av mina favvosallader som jag gjorde i lördagskväll.

Somrig kycklingsallad: 
Fräsch och nyttig sallad!
Blandad sallad i botten, sedan skivade avokados, melon och jordgubbar. Toppa med grillad halloumi och gör en dressing av 2-3 passionsfrukter och hacka i lite färsk baslika. Dressa salladen och lägg den grillade kycklingen på toppen! 

En ljus öl, cider eller varför inte ett glas rosé till? 






Medans männen byggde så åkte jag, Mamma och min söta guddotter på årlig gullviveplockning i kohagen nere vid havet. Få saker är så härliga som att borra ner näsan i en stor bukett gullvivor, så luktar VÅR!! 
Min söta guddotter med gullvivor!

Önskar er en bra vecka med skön försommarvärme!
Kram / Helena

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se hur det blir när allt
    är klart, hoppas även få smaka den härliga salladen när jag kommer på besök.
    Många Kramar

    SvaraRadera
  2. Det kommer du garanterat att få göra, och lite god grillning kommer vi också att hinna med!

    Du får komma till oss så mycket du vill!

    Puss och kram/Helena

    SvaraRadera